.

Ma Org2 Kampung...

Akma Arifin In Da Blog...

Tuesday, March 22, 2011

Semangat...

Semangat tu adalah 1 kekuatan yang hadir...
Apa perasaan korang bile tanpa korang sedar...
Korang dah jadi semangat seseorang...
Bile seseorang tu nak wat sesuatu, korang mesti ade kat sisi die...
Bile die lemah, die perlukan korang sebagai semangat die...

Errmmm...
Besar betol tanggungjawab bile kita jadi semangat seseorang...
Pernah x korang terfikir???
Ade insan yang perlukan korang disaat die nak wat sesuatu...
X kira la, bile die nak wat keje ker...
Nak men game ker...
Nak pergi tempat yg jauh ker...
Nak wat keputusan ker...
Kadang2 nak makan pon die perlukan korang...
Tapi kalo tok mkn nk korang jugak tu dah len la kot maksudnye...
Hahahaha...
Korang pk la sndr k...

Errrmmm....
Atau pon korang sndr yang tanpa korang sedar ade insan yg jadi semangat korang...
Mungkin korang akan nafikan...
Tapi hakikatnye...
Korang memang perlukan insan tu tok wat sesuatu...
Kadang2 korang rase gelisah je bile x dapat tgk rupe semangat korang tu...
Kalau x dapat tgk rupe, dengar suare pon jadi lah kan...
Kalau x dengar suara tengok gambar pon jadilah kan...
Kalau x de gambar tengok nama die pon jadilah kan...
Kalau x de name die aku x tau nk cakap pe dah...
Hahahaha...

Jadi sekarang nie...
Korang benti wat keje n fikir sape semangat korang tu...
Pastu tell me k...
Hahahaha...


p/s:- semangat aku ade pada sesuatau barang yg aku pakai tiap2 saat...
Dan aku x penah bukak bile aku dapat semangat aku tu... 
(^_^)

Dia Muncul Kembali....

Setelah 2 tahun dia menghilangkan diri, kini dia kembali semula...
Untuk apa???
Aku sendiri x pasti...
Aku semakin keliru dengan permainan dunia...
Sampai bila semua nie akan berterusan...
Sampai bila mereka nak menyeksa jiwa aku....
Sampai bila mereka nak mempermainkan perasaan aku....

Aku terlalu takot untuk terima kehadiran mereka dalam hidop aku...
Serik???
Tak la... Tapi mungkin aku x bersedia untuk semua nie...
Terlalu banyak perkara yang aku perlu cari dalam hidop aku...
Terlalu banyak hati yang berharap pada aku untuk berjaya...

Semoga aku lebih tabah untuk hadapi semua dugaan Allah kepada aku...
Semoga sokongan kamo semua akan kekal di hati aku...
Semoga akan ada sinar kebahagiaan untuk aku...


p/s:- senyum je yang mampu aku wat sekarang nie...
(^_^)

Ter???

Ter???
Ape tu???
Korang tau x???
X tau ker???
Aku pn x tau... Hehehehe...
Ermmm...

Kenapa dalam hidop nie mesti ade perkataan Ter???
Alahai....
Tapikan kalo x de perkataan Ter...
Susah jugak kan...

X dapat la si pakwe nak bagi alasan pada si makwe...
Si anak kepada si ibu...
Si pekerja kepada si boss...
Si penjenayah kepada si polis...
Hahahaha...

Jadi korang pk la....
Patut ke gune perkataan Ter tu???
Ermm...
Bagi aku x perlu la gunekan perkataan tu...
Bile salah mengaku je la...
Mungkin ade orang akan marah...
Dengar je la bile dorang marah n say sorryyy....

Tapikan kalau orang tu marah n x nak maafkan korang...
Aku sarankan korang gune ayat nie...
"Sedangkan Nabi ampunkan umatnya, x kan la kita sesame islam x boleh"...
Hahahhaha...
Ok x???
So, korang try la k...
Hehehehehe....


p/s: kalo x berjaya padan la muke... 
sape soh menipu... gud luck... (^_^)