.

Ma Org2 Kampung...

Akma Arifin In Da Blog...

Friday, April 1, 2011

Cinta Lolipop...



Kisah bermula disebuah kedai runcit...
Seorang kanak-kanak perempuan mencari makanan kegemarannya iaitu Lolipop. Senyuman terukir apabila die melihat Lolipop yang tinggal hanya 1 sahaja. Belum sempat kanak-kanak itu mengambil Lolipop tersebut, seorang kanak-kanak lelaki terlebih dahulu mengambil Lolipop tersebut.

Kanak-kanak perempuan tersebut kelihatan sedih. Apabila kanak-kanak lelaki tersebut memandang muka kanak-kanak perempuan tersebut, dia juga kelihatan sedih. Sambil tersenyum kanak-kanak lelaki menghulurkan Lolipop tersebut kepada kanak-kanak perempuan tersebut. 

Kanak-kanak perempuan mengambil dan berlari kearah ibunya sambil berkata, "saya akan ganti balik Lolipop awak ni". Peristiwa yang berlaku hampir 20 tahun terbayang-bayang di ingatan amer (bukan nama sebenar), peristiwa itulah yang menyebabkan dia tidak lagi makan gula-gula Lolipop sehingga hari ini. Bukan kerana fobia tapi dia menanti gula-gula tersebut dari kanak-kanak perempuan itu.

Satu hari amer telah pergi kesebuah kedai Lolipop yang baru dibuka dikawasan perumahannya. Mira The Lolipop, itulah nama kedai yang amer kunjungi. Semasa amer sedang melihat-lihat Lolipop dikedai tersebut, 1 daripada Lolipop tersebut terjatuh, amer mencapai Lolipop tersebut dan tanpa amer sedari sepasang mata sedang memerhatikan tangan amer.

Selepas melihat-lihat Lolipop, amer mengambil keputusan untuk pulang, tapi, belum sempat amer melangkah keluar dari kedai tersebut, ada 1 suara memanggil amer. Awak!, ni untuk awak. Amer memandang wanita berkenaan dengan pandangan pelik, sambil berkata dalam hati "macam pernah tengok senyuman ni, tapi siapa ya???". 

Amer : Cik ni siapa ya?
Mira  : Saya mira.
Amer : Kenapa nak bagi saya Lolipo ni?
Mira  : Hutang budi dibalas budi, hutang Lolipop dibayar Lolipop.
Amer : Awak?
Mira  : Ya, saya. Saya dah lama cari awak. Saya nak ganti balik Lolipop yang awak bagi pada saya  
            20tahun lepas.
Amer : Penatian saya juga dah berakhir awak.

Kedua-dua mereka tersenyum sambil memandang Lolipop. Kerana Lolipop penantian 20 tahun berakhir, kerana Lolipop, dua hati menjadi 1.

Sekian...


p/s: berbelog sambil makan Lolipop...
Korang layan je la ape yang aku rapukan nie k...
(^_^)

2 comments: