.

Ma Org2 Kampung...

Akma Arifin In Da Blog...

Friday, December 3, 2010

Orang Sayang Dier...


20/7/2010 Malam tu orang rase orang rindu sgt kat dier, orang nk jumpa dier tp orang t'ringat dier kate akan jumpa orang biler dier free. Orang ingat dier janji nk bawak orang g jalan2 bile dier free. Malam tu men badminton pon x der mood. Errrmmmmm, orang nk sgt dgr suara dier, orang nak sgt jumpa dier. Orang rindu kat dier sgt2, betol, orang x tipu.....

21/7/2010 Pagi tu ayah antar orang g keje,orang rase x sedap ati je pagi tu, tiba-tiba mase dekat trafik light dpn ofis orang, orang dapat msg dari hani. Hani cakap "soha dah x der". Sampai jer ofis, orang kol hani, orang marah hani, orang cakap " kalau awak nk marah skali pon sbb sye x terima cinta awak, awak jgn nk kaitkan soha, sye benci awak"..... Tapi lepas tu aidil kol sye, aidil pon cakap bende yg same. Pas2 Olan pon msg orang, Olan soh orang sabar, Olan cakap dier dah x der. Pas2 Ayie kol orang, Ayie pon cakap bende yg same... Nape sume nk memain pasl nie, pas2 orang kol Afiq, Afiq ckp betul dier dah x der. Afiq cakap die ontheway nk g umah dier. Orang ckp org nk ikot. Pas2 Afiq ambik orang kat ofis. Bile smp umah dier, orang tgk ramai sgt orang, sume sedh jer. Bile org masuk rumah dier, orang terus nampk mak dier, mak dier nangis. Orang salam and pelok mak dier untuk pertama kali. Lepas 2 orang ddk kat tepi dinding, orang diam jer kat c2, orang tgk sume org nags, orang tgk setiap org yg ader kat umah dier 2, tiba2 orang t'ringat mase dier cite pasal umah dier, orang senyum jer. Tiba2 orang dgr ader org ckp kat mak dier yg jenazah dah nk smp. Mak dier bgn n tgg dpn pintu. Tiba2 orang nampak van jenazah smp kat umah dier, abang dier turn dari van 2, Olan pon ader. Tapi mase 2 abang dier x masuk umah terus, abang dier pegi blakang van 2, pas2 ramai2 angkat keranda masuk dlm umah, orang tgk jer ape dorg wat. Tapi, bile dorg bkk keranda 2, orang nmpak dier, orang pndang dier, tp dier x pandg org pon. orang panggil name dier, tp dier x pandg orang jugak. Tiba2 mak dier pegg tgn org, mak dier ckp "soha dah x der". Semua org pandg orang. Semua kwn2 dier kenl orang. Dier.... Orang mintak maaf, orang x sggp nk tgk dier dlm keadn cam 2, orang balik dlu tau, t mlm orang kol dier k.... Orang janji.....

21/7/2010 (Malam) Malam tu orang kol no dier, tapi x dapt, operator yg angkat. Orang ckp dlm hati, mgkin dier bz. Tiba2 Afiq msg orang, afiq cakp x sangka arwah dah x der, pas2 baru org ingat ttg p'kara yg jd siang td. Mlm tu jugak, mak mask bilk orang, mak cakap " doakan arwah ditempatkan b'sama org2 yg b'iman". Orang nangis, orang pelok mak smp lah orang t'tido kat atas peha mak.

28/7/2010 Pagi tu orang bgn tido, mate orang bengkak, tp orang g keje jugak. Kat ofis, orang wat keje cam biasa, orang lupe ape yg jd semalam. Tiba2 afiq msg orang, Afiq ckp berita tentang dier msk dlm paper, afiq ckp der gmbar n berita ttg dier. Malam tu, afiq dtg umah orang, afiq bagi orang keratan paper 2. Orang teros t'ddk bile tgk gmbr dier kat dlm paper 2... Malam org ngs lagi, org rindu sgt2 kat dier, org harap sgt dier leh muncul dpn org, org x kisah dlm bentok ape sekali pon, org nk sgt jmp dier..... Orang rindu dier..... :'(

Kepada Dier yg penah orang sayangi, yg pernah orang cintai, yg pernah orang rindui.... Ketahuilah Dier bahawa perasaan sayang, cinta n rindu ini x pernah t'padam w'laupon kita telah b'pisah dlu....  Perasaan ini akan kekal smp bila2 w'laupon kita berada di 2 dunia yg b'beza....

Dier.... Orang akan sentiasa m'doakan dier kat sane...
Dier..... Dier tnggu orang kat sane k.... Insyaallah, dgn izin ALLAH S.W.T kita akan b'temu jugak 1 hari nnt.... Orang sayang dier sgt2... Dier maafkan la orang kalo orang der salah ngan dier sebelum, semasa n selepas kita b'sama.....

Ya ALLAH.... Sampaikanlah salam sayang, cinta n rindu kpd die yg telah kembali kepd MU....

Muhammad Nasoha Bin Mazli.... Al-Fatihah.....